emmaterese

- en dagboksblogg -

fredag 27 nov. 17.28

Publicerad 2009-11-27 17:34:32 i Allmänt

Äntligen funkar min blogg igen! De har visst modifierat bloggportalen och det verkar som att min blogg har drabbats. Jag har inte kunnat skriva nya inlägg, men nu så. I och för sig så har jag väl inte direkt haft något spännande att skriva heller. Hemtentan är klar, skrevs i sin helhet tillsammans med klasskompisen under tisdagen så nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa.

Idag var vi på det stora blågula varuhuset och fikade med både lilla och stora svägerskan. (Mycket mycket trevligt, för övrigt!) När vi hade fikat färdigt så behövde jag gå på toa, såklart. Det var inte så mycket folk i fiket vid den tiden och jag tänkte göra en fuling och smita in på någon av de toaletter som egentligen är menade till föräldrar med blöjbarn. Jag smiter in och stänger snabbt dörren bakom mig och låser omsorgsfullt. Jag vänder mig om med händerna på byxknappen (jag var rätt rejält kissnödig) och inser att det inte finns någon toalett inne på blöj-bytar-rummet! Istället finns det en stor, blå, fåtölj och ett lekbord. Jag blev stående och stirrade i några sekunder innan jag insåg att här inne ska jag nog inte kissa. Skamsen fick jag knäppa byxorna igen, öppna dörren, gå ut och byta till den bredvidliggande handikapptoan. Somliga straffar Gud medsamma, eller hur säger man?

Imorgon ska vi åka till Ö'n och julbaka. Ska blir väldigt roligt, har sett fram emot det i flera veckor! Fick idag veta att svägerskorna ska fixa Spotify också, så att vi kan spela en massa stämningsgivande julmusik. Lovely! Jag ska sjunga upp hela morgonen... :D

Just det! Jag behöver receptet på Annika-kakorna! Mamman och systern vet vilka jag pratar om. De där med chokladgojja i. Mums!

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-11-27 18:29:55

Hej!

Mamma och jag kan ordna receptet. Mamma tror att hon har det hemma. Hon är nästan 100 på det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela