emmaterese

- en dagboksblogg -

lördag 14. nov. 09.31

Publicerad 2009-11-14 09:33:32 i Allmänt

Överjaget: Ååååhhh.. Emma! Varför bloggar du inte aktivt längre?
Detet: Men det är ju så trååååkigt! Jag har ju iiiiinget roligt att skriva.
Jaget: Ja, det har du ju rätt i, livet bara lunkar på i vardagen. Inget fel med det, jag trivs, men vad ska jag skriva på min blogg? Jag vill att min blogg ska ha lite innehåll också. Inte bara redogörelse för varje dag bara för att det måste vara ett blogginlägg varje dag.
Detet: Ja... och så är det trååååkigt just nu!

Så, nu vet ni hur min inre monolog går om bloggen och nu förstår ni kanske varför jag bloggar så sällan just nu. Fattar du inte vad jag pratar om? Kolla HÄR - jag är lite insnöad efter snart en termin med psykologistudier.

Kan ju komma med två favoritcitat också. Det första är sagt av min underbare make och uttalades när vi såg sista avsnittet av Ensam mamma söker. 37-åriga Helena springer uppöveröronen förälskad mot 25-åriga Oskar och de två möts och det är kärlek och lycka och fågelkvitter.... aaawwww.. Maken konstaterar:

- Ja.... nu har hon ju en till att köra till träningen..

Det andra citatet kommer från Morgan, lagerkillen från Ullaredsdokumentären ni vet. Det verkar som att hos Morgan är glaset alltid halvtomt, förutom på en punkt. Morgan sitter ensam hemma vid grillen i sin stora trädgård. Han dricker en öl direkt ur flaskan och säger eftertänksamt:

- Det kanske är som så att för oss som inte lyckas på jorden, vi kanske får lyckas i himlen sen...

Jag tycker det är sorgligt att titta på Morgan. Det som står ovan är det mest upplyftande den människan har sagt - jag tror någonsin. Jag blir lite tårögd bara han visar sig på tv:n. Nu ska han visst få ett julprogram också. Kära nån! Ska Morgan sitta där och vara ledsen och melankolisk på julen? Då kan vi ju gå och ta livet av oss i gemensam trupp sen.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2009-11-14 09:43:22

Jag tycker att det är väldigt roligt att läsa om din vardag, du skriver på ett underhållande och tänkvärt sätt och om ämnen som är intressanta.

Kramar till dig och maken.

Postat av: Eva

Publicerad 2009-11-14 09:51:53

Håller med din mamma.

Jag tycker om dina kommentarer på saker och ting. Detta var dagens hittills roligaste: "Då kan vi ju gå och ta livet av oss i gemensam trupp sen.

". Hoppas allt är bra!! Kram Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela