emmaterese

- en dagboksblogg -

torsdag 19 nov. 15.16

Publicerad 2009-11-19 15:31:04 i Allmänt

Sitter och kollar på "Bridezillas" på tv400. Det är ett realityprogram som handlar om blivande brudar som beter sig som svin, ja faktiskt, när de planerar sina bröllop. De skäller på allt och alla och ska ha allt precis som de vill in i minsta detalj.

Detta får mig att fundera på hur jag var när jag planerade mitt och Mickes bröllop. Ja, det var jag som planerade det mesta vilket både jag och Micke var mycket nöjda med. Jag fick ha kontroll och han slapp :). Jag hade den allra största tilltro till svärmor, svägerskorna och min familj som fixade och trixade i lokalen på självaste dagen och allt blev verkligen underbart! Jag tror att brudarna på tv:n vill ha ett bröllop mer än vad de vill ha ett äktenskap. De skäller på sina brudtärnor och gnäller för att möhippan inte blir bra nog. Jag var väldigt tacksam och glad att min Carro överhuvudtaget tog sig tid och pengar för att ordna mig en möhippa. Vi hade en supermysig picknick och efter det hade hon hyrt ett helt spa, bara för oss två. Vi fick pedikyr och badade bubbelpool och pratade och skrattade. Underbart! Jag förstår inte hur man kan förlora fokus så pass mycket när man ska gifta sig. Det viktigaste är väl vad själva bröllopet innebär? Det tyckte jag i alla fall.... och, när vi stod där framför vigselförrättaren och jag hörde hur Micke sa "Ja" så var alla bröllopsdetaljer i världen totalt oviktiga.

Han blev ju min...

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-11-19 16:25:07

Det var en härlig dag!

Postat av: Anton

Publicerad 2009-11-19 22:47:49

Nej han är min:P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela