emmaterese

- en dagboksblogg -

onsdag 14 okt. 14.19

Publicerad 2009-10-14 14:22:33 i Allmänt

Dialog som utspelade sig för några dagar sen. Maken tittar på en film om Winston Churchill som gapar och skriker på sin fru och sina medarbetare.

Jag, som suttit bredvid i soffan och läst:
- Jag har alltid tänkt mig Churchill som en mycket sympatisk människa. Vad har jag fått det från?
Maken:
- Ja du.. det har jag verkligen ingen aning om, han var inte så sympatiskt..
Jag:
- Näää... konstigt..
Jag, efter en stund:
- Det är nog för att jag alltid har jämfört honom med Hitler. Jämfört med Hitler var han ju väldigt sympatisk?
Maken:
- Ja, jämfört med Hitler var han väldigt sympatisk...
Jag:
- Mmm..

Jag ska också se till att jag kan jämföras med någon riktigt dålig. Då verkar ju jag som så mycket bättre! ;)

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela