emmaterese

- en dagboksblogg -

tisdag 6 okt. 20.59

Publicerad 2009-10-06 21:04:51 i Allmänt

Okej, jag har kämpat. Jag har kämpat för att inte prata om denna patetiska lilla ursäkt för en människa, Anna Anka. Jag tycker nämligen inte att hon är tillräckligt viktig för att förtjäna min tid. Men nu måste jag ändå få citera en sak hon sa i en intervju i aftonbladet:

---

Var står du i dödsstraff-frågan?

– Dödsstraff ska absolut finnas. Titta på Asien och Kina och alla de länderna. Där hugger de av handen på dig om du stjäl och där finns det ju knappt någon kriminalitet...

---

... "och där finns det ju knappt någon kriminalitet..." I vilka länder menar du Anna Anka? "Asien och Kina och alla de där länderna..." Asien består av 49 självständiga stater där vi bland annat kan finna NordKorea och Ryssland. Men - det vet ju alla - där skär man ju av händerna på dem som stjäl så där har man ingen kriminalitet!

 

Jag vet att genom att jag skriver detta så spär jag bara på hypen kring denna människa. Men jag ska vara tyst nu. Kom igen Sverige - nu tystar vi henne! Pratar ingen om henne, så finns hon inte. Det funkar ju så ute i etern.

 

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2009-10-06 22:08:09

Helt rätt, vi låtsas som om hon inte finns,för om vi ska vara ärliga, kan det verkligen finnas någon som hon?? Kram

Postat av: Eva

Publicerad 2009-10-08 12:43:20

Ja Emma, helt rätt! Hon säger inte många kloka saker och då måste man bara prata om det. GAH! Hoppas du mår bra! Kram

Postat av: Ringan

Publicerad 2009-10-10 11:00:41

Jag säger att vi skapar en mob mot Anna Anka. En klassisk mob med facklor, högafflar, påkar och lita annat smått och gott. Möter upp henne på flygplatsen ifall hon skulle våga sätta sin fot här i Sverige igen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela