emmaterese

- en dagboksblogg -

fredag 11 sep. 17.34 (uppd. m. länkar)

Publicerad 2009-09-11 17:43:03 i Allmänt

Vi var på Ikea idag. Jag har önskat mig nya lakan av maken i födelsedagspresent men ville givetvis välja själv :). Det blev inga lakan. Istället bestämdes det att vi ska åka dit imorgon och köpa en ny soffa. Blev lite dyrare (nähe?!), men vi behöver verkligen en ny. Den vi har nu köpte vi på Stegen precis innan vi flyttade ihop för en femhundring och det har varit en bra och fin soffa men den börjar ge upp nu. Den är alldeles för mjuk och det är troligen en av anledningarna till att både jag och maken får ont i ryggen på kvällarna när vi suttit i den en hel kväll. Till soffan ska vi också köpa en schäslong som vi ska ha istället för fåtöljen, både soffan och denna i beige. Så, imorgon kommer svärmor med sambo och de har med sig släpkärra och starka bärarmar. Vi ska åka till tippen med den gamla soffan och det kommer säkert kosta lika mycket att slänga den, som det gjorde att köpa den. Lite ironiskt.

Jag pluggar och pluggar och ska så fort jag har skrivit klart det här tillbaka till soffan, i med öronproppparna och läsa om psykofarmakans framväxt. Det blev ingen träning idag, då vi har märkt att det är helt knökfullt på gymet på fredagarna - det är väl fler än vi som vill avsluta arbetsveckan med ett träningspass - så ska vi träna på lördagarna istället. Vi var där förra lördagen och det var vi och två till på hela gymet. Vi ska åka dit imorgon innan ikea. Ska faktiskt bli kul. Jag har höjt mina vikter på de flesta maskinerna som jag använder och jag känner mig betydligt mer bekväm nu när jag vet hur allt funkar. De som jobbar där är verkligen trevliga och man känner sig väldigt välkommen.

Är fruktansvärt mätt nu också. Vi gjorde kålpudding förut som vi nyss avnjöt med kokt potatis, lingon och en klick bregott. Mums! Ikväll blir det Idol och kanske det där nya programmet med kändisar i djungeln, även om ingen av oss känner oss direkt lockade av konceptet.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-09-11 18:19:59

Vad ska ni köpa för soffa då? Man kan inte skriva A utan att skriva B.

Kram

Postat av: Marie

Publicerad 2009-09-13 18:35:51

Gjorde ni ingen sås till kålpuddingen?

Postat av: Eva

Publicerad 2009-09-13 20:27:36

Vad duktiga ni är som tränar!! Jag ska med börja på F&S men inte förrän i oktober. Bara köra gympa tror jag.. Btw, vi har med beställt en ny soffa. En grå Ektorp fast en hörn. De är väldigt bekväma! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela