emmaterese

- en dagboksblogg -

onsdag 9 sep. 13.25

Publicerad 2009-09-09 13:26:08 i Allmänt

Rockgiganter inte förtjusta i "Rockband"

Artikeln som jag länkar till här ovan handlar om att stora namn inom rockindistrin menar att tv-spelet "Rockband" inte lär ungdomar att spela instrument på riktigt och att det gör att allt färre vill lära sig spela till exempel gitarr på riktigt.

Är ungdomar så korkade? Så korkade att de tycker och tror att det är samma sak att spela guitarhero som att spela på en riktig gitarr? Är det så att folk som spelar dessa spel gör det som ett substitut för att spela riktiga instrument? Jag har svårt att tro det. Ungdomar är generellt jädrans mycket smartare än vad folk ger dem credit för. Spelar man ett rallyspel istället för att lära sig köra bil på riktigt?

Spelar du guitarhero? Berätta gärna om du tycker att det är samma sak som att spela en riktig gitarr.

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2009-09-09 13:36:53

Visserligen spelar inte jag något instrument varesig på dator eller i verkliga livet, MEN jag tror absolut att ungdomar kan kan skilja på dessa två aktiviteter.

Kram

Postat av: matilda

Publicerad 2009-09-09 16:23:00

man måste väl ha en väldigt rubbad syn på verkligeheten om man tror att GH är samma sak som en verklig gitarr. Då kanske man ska börja fundera på att sluta spela tv-spel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela