emmaterese

- en dagboksblogg -

tisdag 06.59

Publicerad 2009-09-01 07:04:55 i Allmänt

Så här tidigt har jag inte varit uppe på väldigt länge. Vi har föreläsning vid åtta idag och slutyar vid tio. Jag kommer att vara hemma igen innan maken ens vaknat :). Rätt skönt, det är som att ha en helt fri dag till att plugga på. Så kan man vila lite imorgon när vi egentligen har självstudier. Eller så pluggar man båda dagarna, vilket jag med handen på hjärtat lär göra eftersom jag känner mig själv ganska väl.

Introduktionen igår var rätt tråkigt. "Det här är moodle..." "Det här är studentmailen...". Som jag förutspådde så är det många nya och allting måste gås igenom från grunden vilket är helt förståeligt. Dock tyckte jag att vår kursledare inte hade behövt gå igenom alla kursdokumentet i detalj - vi är vuxna människor som alla kan läsa själva (tror och hoppas jag i alla fall).

Idag har vi föreläsning om genuspsykologi och jag ska köra förbi någon mack och köpa mig en balja kaffe att ha med - jag gillar kaffe.. :). Cafeterian är inte öppen så tidigt och min fina termos som jag köpte tidigare har blivit obrukbar. (Jag glömde att jag hade gammalt kaffe med mjölk i den i flera dagar och stanken från den sen så sura mjölken har satt sig i stålet. Uuääck.)

Nåja. Nu är det morgontoalett och sen ska jag bege mig.

Hörs

Kommentarer

Postat av: matilda

Publicerad 2009-09-01 22:10:59

du är så duktig :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela