emmaterese

- en dagboksblogg -

25 april. 10.51

Publicerad 2010-04-25 11:01:55 i Allmänt

Från början hade jag till och med tänkt att skapa en helt egen blogg om livet före, under och efter min operation. Jag skapade till och med bloggen men tänker nu ta bort den igen. Jag tänkte att jag skulle ha ett mycket större behov av att uttrycka mig angående den, att jag skulle vilja dela med mig med mina viktuppgifter vitt och brett till alla som ville veta. Men - nej, det hela kan sammanfattas i några korta fraser: Jag är tjock. Jag vill inte vara tjock längre. Min bästa chans att inte vara tjock mer var att göra en gastric bypass, vilket jag gjorde den 14:e april. Nu går jag ner i vikt och kommer ha väldigt stora chanser att stanna på en lägre vikt.

Givetvis är detta inget jag skäms över, men det är inte heller mitt stoltaste ögonblick i livet. Mitt förhållande till mat och godis är så komplext så jag behöver den här hjälpen för att kunna hantera det. Jag hade självklart velat kunna hantera det på ett annat, mindre drastiskt, sätt men nu fick det bli såhär. Jag är stolt över mig själv att jag vågade ta steget och vågade ta tag i mitt liv. Så... ni kommer säkert få lite uppdateringar då och då om hur det går, men jag tänker inte låta det här ta över mitt liv och vem jag är...

Skolan. Suck. Jag har ju missat en hel del i skolan nu med tanke på att jag legat på sjukhus och så och idag har jag äntligen satt mig och börjat kika på vad det är jag måste göra. Jag har en hel delkurs arbete att göra på en vecka! En vecka! Jag är dock helt säker på att jag kan få lite uppskov på några av uppgifterna, men det vore ju också skönt att inte ligga efter inför uppsatsen.

Min uppsatstitel är: "Attityder till läroplanen bland lärare i förskolan".

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-04-25 16:04:53

Kramar till dig i massor!

Uppsatsen låer, som jag sagt tidigare VÄLDIGT spännande.

Kram

Postat av: Cynthia

Publicerad 2010-04-25 19:36:24

Eftersom jag fortfarande minns rysningarna av lycka :) på mina armar när jag läste dina uppsatser på högstadiet så ser jag verkligen fram emot denna uppsats. För övrigt tycker jag att du är en modig och stark ung kvinna. Take care!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela