emmaterese

- en dagboksblogg -

11 dec. 19.38

Publicerad 2010-12-11 19:53:08 i Allmänt

Igår kom min mamma och pappa hit och sov över till idag. Mamma och jag inledde besöket med en tripp in till stan där vi handlade lite julklappar och annat nyttigt och sen var mor och far iväg och handlade ännu mer grejer. På kvällen lagade vi en god middag och spelade TP, vilket föräldrarna vann även om maken och jag knappade in på slutet :).

Idag efter att mamma och pappa åkte hem på förmiddagen har vi bara slappat och kollat film och tv idag. Skönt med sådana dagar ibland även om jag blir lite rastlös när det är för många sådana på raken.

Imorgon har jag tänkt att baka lite julgodsaker. Saffranskaka och mjuk pepparkaka står på bakschemat så att vi kan ha lite gott till adventsfirandet. Vi har fått en ny "tradition" i år när det kommer till advent. Vi tänder adventsljusen och sätter oss och kollar på hela veckans avsnitt av julkalendern. Blir mysigt och lite stämning av det. Vi har aldrig kunnat fira advent innan eftersom maken alltid har varit iväg och spelat på söndagarna. Inte för att det har varit någon jättegrej (eller ens en liten grej) men jag tycker att det är roligt nu när han är hemma på adventerna :).

För övrigt vill jag gnälla lite på att det inte är något skoj på tv på lördagskvällarna. Gnäll gnäll. Så. :)

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-12-11 21:42:02

Vi har haft precis fullt upp med att instalera tv:n,

därför har vi inte kunnat titta på progammen särskilt noga.Trevligt med Kalmar i december.

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela