emmaterese

- en dagboksblogg -

12 dec. 12.37 (uppd. 13.29)

Publicerad 2010-12-12 12:42:40 i Allmänt

Aftonbladet har lagt ut en bild på den sönderbombade mannen, tagen direkt ovanifrån, på sin nätsida, rubriken lyder "Bilden av en självmordsbombare". Det tycker jag är osmakligt och profiterande. Jag länkar inte till det för det är inget att se. Fy.

Annars var jag inne i stan och handlade lite till julbaket tidigare och det tog en väldans tid att köra in. Jag körde i femtio mer eller mindre hela vägen och det var vissa som körde om mig och blängde surt. Men - då får de blänga. Jag vet hur det kan gå om man får sladd och då är det bäst att köra så långsamt som möjligt. Och med tanke på dagens riktigt dåliga väglag och blåsiga snöväder så var det nog rätt beslut av mig att ta det lugnt.

Nu står saffranskakan i ugnen men jag är lite skeptisk. Den är varken gul eller luktar speciellt mycket saffran. Men vi får se. :)

Hörs

Uppdatering, 13.29: Jodå, den blev både gul och doftar saffran. Nu står den mjuka pepparkakan i ugnen och efter sen är det vår redan förberedda janssons frestelses tur att "gräddas". Den ska vi äta med prinskorvar (handknutna) och rödkål (till mig) och med köttbullar (till maken). Idag blev det visst en minijul hemma i Rocken.

Mamma - ja, kakorna är till ikväll men de blev rätt stora så de kommer troligen hamna i frysen också :).

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-12-12 13:15:17

Här skiner solen och det är 5 g kallt, bra att du kör försiktigt!

Är saffranskakan till ert adventsfirande?

Kram

Postat av: Mia Svenberg

Publicerad 2010-12-12 13:27:18

Det är bra att ta det lugnt.Låt folk köra om om dom har så bråttom.Vi har tio grader o solsken.Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela