emmaterese

- en dagboksblogg -

12 dec. 21.09

Publicerad 2010-12-12 21:09:00 i Allmänt

Jag har ett favoritminne från en julafton för många år sedan som jag tänkte dela med er.

Jag fick ett stort rött tefat i julklapp, ett sådant som man åker pulka på. När vi i familjen hade packat upp klapparna och ätit oss mätta på julbord och hemlagat julgodis så tog vi en promenad till den lokala pulkabacken i Hultsfred. Det var bara vi där och pappa gjorde så att vi åkte i superfart ner för backen samtidigt som vi snurrade runt. Vi hade det verkligen så kul och mysigt och jag och systern riktigt tjöt av skratt när vi susade ner. Jag kommer ihåg att mamma sa att vi skulle försöka dämpa oss lite med tanke på att det låg en massa hus runt om backen och familjerna där inne kanske ville ha lite julefrid.

Jag har alltid älskat julen och jag tror att mycket av det beror på att vi alltid har haft mysiga traditioner i familjen. Det har alltid bara varit vi fyra på julafton och jag kommer ihåg att jag tyckte att hela dagen var magisk.

Men - livet rullar ju på som det bör och både jag och systern har nya familjer som vi självfallet också vill fira med. Jag har inte varit hemma hos mamma och pappa på julafton på två år nu men detta år ska jag och maken dit! Det bästa är att min syster och hennes familj också kommer på julafton! Det ska bli så roligt att få fira jul med mina syskonbarn och min syster igen :).

Snart är det väl dags att börja slå in alla julklappar som ligger i kassar i garderoben. Undrar om jag ens har något julpapper hemma.. hmm.. måste kolla.

Hörs

Kommentarer

Postat av: Madelen

Publicerad 2010-12-13 16:14:16

Vilket härligt julminne Emma! Tur att ingen kan ta ifrån än de minne som hjärtat gömt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela