emmaterese

- en dagboksblogg -

25 dec. 14.14

Publicerad 2010-12-25 14:22:09 i Allmänt

Det blev inga mms under julen, som ni kanske märkte. Jag var alldeles för upptagen med att ha det skönt och skoj för att ens tänka på blogggen. Jag tog dock en hel del bilder med min andra kamera och dem kanske jag orkar lägga över på datorn och sen in på bloggen. Kanske. Jag är lite lat med sådant.

Vi har haft det superbra uppe i Hultsfred och är nu tillbaka hemma i Rocken. Vi passade på att åka in till HansaCity och kika in på MediaMarkt som hade 20% rea på hela sitt sortiment. Vi gick direkt till filmavdelingen och kom därifrån med fyra dvd:er och en bluray. Skoj! Nu har vi börjat se den första och det är Trettondagsafton av William Shakespeare. Det är hela den manliga, svenska, skådespelareliten spom spelar. Inga kvinnor är det med, allt för att det ska vara så som Shakespeare hade tänkt sig. Denna version gick på tv för många år sedan och jag har funderat på den lite då och då och velat se den igen och nu hittade jag den på dvd till det ringa priset av en femotiolapp. Trevligt :).

Idag ska vi bara mysa i soffan och ta det lugnare än lugnt. Inte för att de senaste dagarna varit speciellt stimmiga, inte alls faktiskt. Mina syskonbarn är världens finaste och lugnaste så det blev inget stök alls igår på julafton. Det är skojigt att systersonen äntligen har tinat upp lite inför maken och de båda satt länge och spelade tv-spel tillsammans. När vi skulle åka ska systersonen: "Micke är min bästa vän..." och då smälte både makens och mitt hjärta! Systerdottern är så stor och förståndig och har mycket humor - en riktig goding på alla sätt! Glada för julklapparna blev de också, systersonen sov till och med tillsammans med en av dem. Då är det roligt att ge bort klappar när de tas emot så glatt!

Imorgon blir det Ö'n och ett julfirande till. Det ska också bli väldigt trevligt och det ska bli roligt att lämna över klapparna till dem. Jag är lite nervös för hur några av dem ska tas emot kan bli flipp eller flopp. Vi får se.

God fortsättning allihopa!

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela