emmaterese

- en dagboksblogg -

tisdag 2 feb. 19.14

Publicerad 2010-02-02 19:23:11 i Allmänt

Idag var det föreläsning och just nu sitter jag och funderar på om jag ska börja skriva min seminarieuppgift redan ikväll eller vänta till imorgon. Det lutar åt att jag börjar imorgon, men det vore ju skönt om jag kanske i alla fall kunde stolpa upp det lite ikväll, så kan jag börja skriva direkt imorgon. Jag ska i alla fall sätta upp min dator och böckerna på köksbordet så att det är gjort när jag vaknar imorgon. Då kan jag slå på Sally (min dator heter så) när jag går igenom köket på väg mot morgontoaletten.

Var på apoteket idag och skulle hämta ut lite mediciner då jag såg att min läkare skrivit ut en ny dos på min sköldkörtelmedicin till mig. Jag tar nu 75 ug men hon hade nu skrivit ut tabletter med 100 ug. Var och lämnade prover förra veckan och hon skulle meddela mig om det blev något byte med dosen. Hur ska jag göra nu? Hon har inte hört av sig, men samtidigt vill jag givetvis ta rätt dos av medicinen. Det blir nog att ringa hälsocentralen imorgon och fråga.

Igår ringde vår första telefonförsäljare på den fasta linjen också. Jag tyckte att det var rätt festligt eftersom det inte ringer så ofta på den nya telefonen, men maken tyckte inte det var lika roligt att prata med telefonförsäljaren. Man måste vara snäll mot dem som ringer. När jag jobbade på Aditro, numera Go Excellent, så var det väldigt jobbigt med folk som betedde sig otrevligt mot en i telefon. Man kan säga nej tack på ett trevligt sätt, eller kanske till och med lyssna på vad de har att säga även om man vet att man inte är intresserad. Då får försäljaren nämligen upp sin "Talk time" och får då troligen inte skäll av sin chef.

Maken fyller år snart, men vägrar att bli firad. Mamma frågade lite snällt om hon kunde få komma och gratulera på hans stora dag men han vill verkligen inte bli firad. Jag ska dock fira honom ändå och det har jag fått lov till.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela