emmaterese

- en dagboksblogg -

fredag 8 jan. 19.13

Publicerad 2010-01-08 19:21:30 i Allmänt

Äntligen funkar min blogg igen! Vet inte vad det har varit för problem men varje gång jag har försökt att logga in på bloggen så har antingen bloggservern legat nere, eller så har vårt internet bråkat. Så jag har försökt att uppdatera men inte lyckats.

Idag skrev jag färdigt min hemtenta. Den ska vara klar till den 14:e men det känns bra att vara färdig med den redan nu. Nu kan jag njuta av helgen och ladda inför skolan på tisdag. Vi har en vecka kvar av psykologi A, sen börjar Psykologi B måndagen efter. Jag är inte alls redo för en ny termin. Det har nog varit lite väl många sysslolösa veckor för mig för nu är det som att jag har gått ner i ett vilo"mode" och det känns som en svår sak att piggna till och vara pepp inför skolan. Men - det kommer säkert att funka det också.

Vi såg en bra film igår. Inte sådär "Gudfadern-bra" men "helt okej underhållning-bra". Det var den här :



Den var faktiskt väldigt rolig. Jag gillar Paul Rudd, han har en komisk tajming som är helt lysande. Så om ni är sugna på lite lätt underhållning så är denna att rekommendera.

Varje gång jag har försökt logga in här och blogga så har jag haft något jag ville skriva om, men det har jag givetvis glömt nu. Jag borde ha skrivit ner alla inlägg i word istället, så hade jag bara kunnat posta dem nu, men så långt tänkte inte jag.

Vi har just ätit panerad, stekt fisk med kokt potatis och hollandaisesås. Det är lite av en favorit faktiskt. Tanken var att vi egentligen skulle ha smaskat tacos idag till premiären av Let´s Dance men vi hade tinad fisk i kylen så det får bli tacos imorgon istället.

Let´s Dance ja. Jag gillar Let´s Dance och all annan intelligensbefriad helgunderhållning som fyran bjuder oss på. Det är så skönt att kunna erkänna det! Jag säger det igen: Jag gillar att titta på publikfriande familjeunderhållning och jag blir glad av att veta att det är Let´s Dance idag och Robinson imorgon!

Jag får försöka fundera fram vad det var jag skulle ha skrivit i de andra inläggen, och så får jag försöka uppdatera lite oftare nu när bloggandet legat nere så länge.

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2010-01-08 19:41:46

Bra att din blogg fungerar igen. Jag har saknat den!

jag tror faktiskt att det är fler än du som giller det du kallar publikfriande underhållning men inte erkänner det:)

Kram

Postat av: Eva

Publicerad 2010-01-08 20:04:36

Haha äntligen! DUMMA sida som inte fungerat när su ville. Gah, blir så trött på det ibland när man verkligen VILL blogga! :)



Jag tycker inte om den sortens undehållning men jag dömer inte er som gör det. Hehe



Kul iaf att du bloggat! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela