emmaterese

- en dagboksblogg -

onsdag 27 jan. 11.51

Publicerad 2010-01-27 11:57:32 i Allmänt

Imorgon kommer mina efterlängtade csn-pengar! Det har givetvis varit ännu mer strul med detta då min lärare missat att rapportera in till administratören att vi har börjat. Men, som sagt, var inne på min sida på csn och där stod det att det fanns en planerad utbetalning till den 28:e. Jippi. Nu kan vi åka och handla mat och tanka bilen... betala räkningar. Sen får vi hoppas att makens pengar kommer snart de också. Han börjar skolan först idag nämligen.

Är lite förundrad över att makens blogg får så många kommentarer. Jag skrev ett nästan identiskt inlägg om polisfilmer för några månader sedan och fick inte alls lika många kommentarer. Är det kanske för att alla är så glada att maken äntligen skapat sin gnällblogg?

Suck. Tappade just ut en halv påse gnoccis runt en het platta och en kokande gryta och brände mig satan när jag plockade upp dem.. och så har jag en kissattack som hållit på sen klockan nio i morse. Det känns som att attackerna bara håller på längre och längre.

Idag är mitt mål att läsa minst ett kapitel i den inte så roliga bok som är vår huvudlitteratur till den här kursen. CVår lärare menar att denna bok är mycket bra, men jag är rätt säker på att hon tycker detta för att hon redan mer eller mindre kan det som står i den. För oss nybörjare så är det mest en krånglig terminologi på engelska.

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2010-01-27 15:17:11

Hur gick det med brännskadan?

det där med att ingen kommenterar kan man ju fundera på, men det är klart att det är kul att Micke skaffat sig en blogg. Men jag gillar verkligen att läsa om din vardag, så sluta inte med det!

Kram

Postat av: Targar

Publicerad 2010-01-27 19:52:53

Måste ju uppmuntra honom lite så han fortsätter att skriva.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela