emmaterese

- en dagboksblogg -

söndag 24 jan. 13.53

Publicerad 2010-01-24 14:00:24 i Allmänt

Min man är en liten gnällspik. Inte i allmänhet men definitivt i synnerhet. Hans mål i livet är att bli en sur liten gubbe som hötter med näven åt alla som finns synfältet. Jag har länge tyckt att han ska skapa sig en blogg där han kan ventilera alla sina gnäll-ämnen och idag gjorde han slag i saken. Hans första inlägg handlar om finlandsfärjor, och ta det inte personligt ni där ute som gillar dessa resor. Han är bara gnällig.

Läs hans första inlägg här och lägg till adressen i favoriter: http://hurfunkarfolk.blogg.se

Vi var uppe väldigt sent igår, vet inte riktigt varfgör men vi var helt enkelt inte så trötta. Vi gick och la oss vid 02.30 ungefär. Precis när jag lagt enr huvudet på kudden så infann sig en eneorm kissattack hos mig som höll på till klockan 05.30. I tre timmar fick jag gå och kissa i genomsnitt en gång per 20:e minut. Jag kollade klockan och överdriver verkligen inte. När klockan blev runt fyra så hade jag gråten i halsen och tårar i ögonen - jag ville ju bara få sova! Jag lyckades somna vid 05.30 och efter det så kissade jag "bara" en gång per 45 minuter. Jag hatar min överaktiva blåsa och jag hoppas att min nya medicin ska hjälpa.

Jag började äta en medicin som heter detrusitol i torsdags som ska bedöva nervtrådarna i min urinblåsa som i vanliga fall säger till hjärnan att jag behöver kissa alldeles för tidigt. Urologen säger att jag har ett vlädigt extremt problem och kissar mer än vad han någonsin har hört talas om. Inför mitt besök hos urulogen så fick jag skriva upp när, hur ofta och hur mycket jag kissade under två dygn. Första dygnet kissade jag 26 gånger, andra dygnet 13. Jag kan hantera att jag kissar ofta, men det är dessa kissattacker som jag inte orkar med, samt att jag aldrig får sova mer än ett par timmar i taget.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela