emmaterese

- en dagboksblogg -

söndag 31 jan. 19.46

Publicerad 2010-01-31 20:04:52 i Allmänt

Imorgon är det februari. Jösses vad tiden går fort.

Anledningen till att jag inte bloggat i helgen är att vi varit uppe i Hultsfred och hälsat på min mamma och pappa. Det var verkligen en lugn och skön helg och jag gick i pyjamas hela lördagen :D. Började på fredagskvällen läsa Dan Browns nya bok och först halvan var väåldigt spännande och gick i ett rasande tempo. Nu är jag ganska precis i mitten och boken har blivit seg som kolasmet. Vi får se när jag orkar ta tag i den igen.

Imorgon ska jag sätta igång med pluggandet på allvar. Jag inte bara ska, utan måste. Har slösat bort en hel vecka potentialt skolarbete med tanken att "Finns det verkligen inget annat jag skulle kunna göra istället?!". Det har det alltid funnits. Jag tror att jag ska lägga upp en plan imorgon. En timme plugg, en halvtimme Dan Brown, en timme plugg, en halvtimme Dan Brown. Ni får försöka skicka mig en massa plugg-energi så att det går bra. Mitt mål är minst två kapitel (måste sätta ribban lagom högt). På tisdag är det föreläsning igen... eller, igen och igen, vi har bara en i veckan just nu.

Nåja, inte mycket mer att säga än att mina fingrar äntligen börjar tina upp. Visst kan det klia i händerna då?

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela