emmaterese

- en dagboksblogg -

torsdag 21 jan. 11.21

Publicerad 2010-01-21 11:25:54 i Allmänt

Grattis lilla svägerskan som fyller 20 år idag! Med en enkel tulipan....

Idag pratade jag med csn och nu är allt löst. Jag gick in och lämnade studieförsäkran precis efter att jag hade pratat med dem så nu borde pengarna komma i dagarna. Skönt att det gick att lösa men det känns ändå surt att det måste krångla så mycket.

Idag ska jag till skolan och ha grupparbete vid ett. Det är rätt dumt att börja så pass sent på dagen då det känns som att hela dagen bara försvinner. Man sover länge, man går och masar runt i pyjamas, gör sig i ordning och åker till skolan. Sen kommer man hem vid fyratiden och då ska man laga middag och kroppen ställer in sig på att ha kväll och så kollar man på lite tv, pratar med maken och sen så är det dags att sova igen. Mycket dumt med andra ord. Det är bättre att gå i skolan på morgonen/förmiddagen, då gör man oftast någon när man kommit hem också.

Ska ni jobba en timme för Haiti idag? Jag tänkte hänga på men räknade ut min timlön - 51 krona. Det är inte direkt välavlönat att vara student. Men, jag sätter nog in några timlöner extra, 50 spänn känns lite snålt. Mina pengar går till "Läkare utan gränser". Ska fixa det nu med en gång.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela