emmaterese

- en dagboksblogg -

torsdag 28 jan. 10.27

Publicerad 2010-01-28 10:34:12 i Allmänt

Igår när jag skulle sova så kom jag och tänka på den där lille pojken som hade en tecknad serie i det gamla barnprogrammet Hajk ed Bengt Alsterlind. Ni vet, han stenålderspojken.  Jag kommer speciellt ihåg ett avsnitt där pojken klättrar runt på en trädgren och hittar en bit kåda som han stoppar i munnen och har som tuggummi. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det där såg riktigt smaskigt ut. På filmen såg kådan ut ungefär som ett lagom tuggat hubba bubba och hade en apitlig brun färg.

En gång när vi var ute i skogen med förskolan, jag kan ha varit runt fem, så ropade en av mina lärare "Titta, här finns det en massa kåda!". Jag blev så exalterad. Jag sprang mot henne med förhoppning av att där på grenen skulle det sitta några små perfekta tuggbara kuddar som jag och de andra barnen skulle kunna avnjuta tillsammans under vår utflykt i skogen. När jag kom fram blev jag väldigt besviken. Kådan var ju inte alls i kuddform. Den hade runnit längs med grenen och var helt full av smuts och barr och annat. Inte heller gick den att ta i utan att man blev superkladdig och fick gå med kletiga fingrar resten av skogsutflykten. Min kåda-illusion var för alltid borta.

Men - vad hette den där lille pojken nu igen? Jag funderade så att det knakade. Jag var tvungen att ta reda på det så jag kikade bort i mörkret på min man som andades rätt rytmiskt. Undrar om han sover....

En yttepytteviskning: Duuuu....
Inget svar.
En lite högre yttepytteviskning: Älskling....
Inget svar
En viskning som inte alls var yttepytte: Micke!
Nu fick jag svar: Ja?
Jag: Vad hette den där pojken som hade en tecknad serie i Hajk?
Maken: (skrattar till) Goliat.
Jag: Just det! Tack! (Somnar lyckligt inom tre sekunder)

Här är goliat:



Undrar hur lång tid det tog för maken att somna om.

Nu ska vi åka och storhandla och på imorgon ska vi åka och hälsa på min fina mamma och pappa som äntligen kommit hem från utlandet.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela