emmaterese

- en dagboksblogg -

27 juli. 12.19

Publicerad 2010-07-27 12:43:31 i Allmänt

När man ska få sin första lön från Kalmar kommun så får man den på ett utbetalningskort som man måste gå till Nordea och fixa med. Det gjorde jag och hade med mig en blankett om vilket konto jag i fortsättningen vill ha min lön på. Tycker att det är ett ganska dumt system men de på kommunen hävdar att det är för min egen säkerhet att de inte ska ha mina kontouppgifter. Okej okej - fine.

Men, när jag kom till Nordea så sa den trevlige unge mannen i kassan att jag inte kunde få de här pengarna insatta på mitt konto, utan att jag antingen får öppna ett nytt konto i nordea eller få pengarna kontant, det sistnämnda skulle dock kosta en avgift. Jag kände att jag inte hade något direkt val utan fick ta pengarna kontant och snällt betala 50 kronor för besväret. Suck. Så nu går jag runt med alldeles för mycket kontanter i plånboken och måste till min egna bank och sätta in dem. Suck. (alla tjuvar - gör er inte besväret, SÅ mycket pengar är det inte.)

Nu har vi betalat räkningar. Tråkigt, men skönt när det är gjort så att man vet hur mycket pengar man har kvar sen.

Pengar pengar pengar... blä blä blä..

Hörs

Kommentarer

Postat av: JB

Publicerad 2010-07-29 12:57:21

Ta ett konto på Nordea och begär sedan automatisk överflyttning av din lön till ditt vanliga konto.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela