emmaterese

- en dagboksblogg -

20 mars. 14.05

Publicerad 2010-03-20 14:06:19 i Allmänt

Vi har fått en lägenhet!

Igår på eftermiddagen ringde det en man som sa att vi gärna fick komma på visning i en lägenhet som vi sökt via blocket. Det ville vi såklart och vid nio i morse var vi där och kikade. Lägenheten är fin, ljus och är en trea på 77 kvadrat. Vi sa att vi gärna vill bo där och han sa att han fick en bra känsla för mig och Maken :). Sen, ringde han vid ett idag och sa att vi gärna fick flytta in där om vi fortfarande ville och det är klart att vi vill!

Lägenheten ligger i Rockneby, som ligger cirka en mil från Kalmar. Att åka från "vår" lägenhet till CityGross i Kalmar tar ganska exakt sju minuter. Sedan är det ju inte fy skam att få en större lägenhet med billigare hyra.

Det här känns verkligen superbra, vi har varit så ledsna och nedstämda i några dagar nu därför att det har sett så mörkt ut med lägenheter i Kalmar med omnejd. Tänk vad fort saker jag ändra sig och nu ska vi skriva kontakt på måndag!

Annars så väntar mig en tuff skolvecka med både fördjupningsarbete och en stor tenta som ska skrivas. Borde väl sätta igång med något av det nu...

Hörs

Kommentarer

Postat av: matilda

Publicerad 2010-03-20 15:02:02

wuhuuuu

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2010-03-20 15:47:28

Härligt roligt att ni fått en lägenhet som ni känner att ni kommer trivas i.

Det blir väl extra bra med en trea.

Kram

Postat av: Targar

Publicerad 2010-03-21 23:58:44

Kul att höra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela