emmaterese

- en dagboksblogg -

23 maj. 17.39

Publicerad 2010-05-23 17:44:19 i Allmänt

Jag ser en dokumentär på tv om Familjen Phelps från USA. Såhär skriver www.tv.nu om dokumentären:

Brittisk dokumentär från 2007. Den prisbelönte journalisten Louis Theroux reser till USA för att möta dem som kallas "Amerikas mest hatade familj". Familjen Phelps, som består av 71 medlemmar, har bildat en egen kyrka i den rika förorten Topeka i Kansas. De missionerar genom att demonstrera, bland annat på soldaters begravningar, med plakat och slagord som "Tack Gud för döda soldater" och "Bögar dör - Gud skrattar". De anser att de gör världen en tjänst genom att berätta att man hamnar i helvetet om man inte följer Guds ord. Louis Theroux får under sin tid hos familjen erfara den märkliga dynamik som familjen besitter och lär känna människorna bakom budskapen och slagorden.


Jag tänker inte gå in närmare på vad jag tycker om den saken, för det vet ni redan. Däremot ska jag också berätta att denna familj också hatar Sverige. Detta efter att Åke Green ställdes inför rätta för att ha liknat homosexuella vid en cancersvulst. De menar att vi i Sverige är ett land som älskar homosexuella (Tack och lov!). I dokumentären kan vi bland annat se hur familjen demonstrerar utanför en järnhandel för att man därinne säljer svenska dammsugare.

 

Vet ni.. Jag är stolt över att Sverige är ett sådant land som denna familj hatar. Jag hade skämts över motsatsen.

 

Leve jämlikheten - leve rättvisan - leve solidariteten

 

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela