emmaterese

- en dagboksblogg -

28 maj. 08.26

Publicerad 2010-05-28 08:36:28 i Allmänt

Jag jobbade i sju timmar igår. Av de sju timmarna gick jag runt i ca sex. Mina fötter är verkligen inte vana vid att gå så mycket och när jag kom hem så sjönk jag gråtandes ner i soffan och hade ont ont ont. Jag bestämde mig för att gå och lägga mig redan strax efter nio och när jag någon timme senare behövde gå upp och kissa fick maken hjälpa mig så att jag överhuvudtaget skulle kunna ta mig till toan. Fy sjutton, vad ont jag hade! Det kändes som att fotlederna skulle gå av och jag kunde inte gå utan att kvida för varenda steg. Det är bättre nu, men långt från bra. Det känns inte sådär jättelägligt att få ont två dagar innan den stora flytten. Suck.

Idag börjar jag jobba vid 13 och jobbar sedan ett dygn framåt. Ska bli skoj bara fötterna pallar med. Funderar på att ta några av min allra starkaste värktabletter inna jag åker dit, vi har ju ändå lite smågrejer att uträtta.

Jag läser också på aftonbladet att Sverige inte kvalificerade sig till finalen i Eurovision song contest på lördag. Då tycker jag att vi lägger ner hela grejen, eller gör en helt nationell affär av det hela. Ha kvar melodifestivalen men skit i den stora tävlingen sen. Tror nog att vi kan spara lite pengar på det sättet. För det är väl SVT som bekostar detta? Och vad SVT bekostar, bekostar väl egentligen vi? Eller?

Jag är också ledsen över att jag troligen inte kommer att hinna träffa stora svägerskan innan hon åker tillbaka hem på lördag. Det skulle vara om jag våldgästade henne en sväng innan jobbet. Hmm... ska prata med maken..

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mattias

Publicerad 2010-05-28 20:15:35

Hoppas du ha bra skor att jobba i. Annars säljer väl Håkan skor till såna saker?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela