emmaterese

- en dagboksblogg -

13 nov. 12.51

Publicerad 2010-11-13 13:02:18 i Allmänt

Nu har jag gått ner 38,3 kilo och idag kom jag i ännu ett par "smal-jeans", som jag hade när jag gick ner massa i vikt förra gången, utan att det bildades en bullig valk runt om. Gutt :). Nu har jag bara en storlek kvar tills jag kommer i de jeansen jag hade när jag var som minst sist. De här jeansen jag har på mig nu fick jag av mamma runt jul 2007, vi åkte till gamla fritidsbutiken (kommer ni ihåg?) och jag trodde aldrig att jag skulle komma i dem, men det gjorde jag. Samma sak idag! Wohoo!

Jag mår bättre nu också. Febern gav med sig under natten till igår och efter att en bomb av svett ämnat min kropp så kom febern aldrig tillbaka. Skönt! Däremot har jag fortfarande ont i halsen och igår hade jag så ont att jag nästan grät så fort jag behövde svälja. Idag känns det bättre så jag hoppas att det också vänder nu.

Jag vet att jag i mitt förra inlägg skrev att jag hade några småsaker att skriva om, men jag har faktiskt glömt dem, sorry. Men - jag kan ju alltid berätta att min kurs jag läser på distans mot Umeå universitet (pedagogik) har tagit en riktig vändning. Från att ha varit lekande lätt så har arbetslasten ökats på markant. Allt för att vi har olika lärare i de olika delkurserna. Tanken från min sida var, från början, att jag skulle ta igen de sista två delkurserna på psykologi B nu, men när jag och maken satte oss ner med mina båda scheman och skulle planera mina veckor insåg vi snabbt att - nej - det här kommer inte att gå! Jag skulle kanske klara mig en vecka men sen skulle jag krascha ihop under allt jag skulle ha varit tvungen att göra. Så jag får ta igen psyk B någon annan gång - den möjligheten finns alltid.

Jag har tappat några dagar i skolan nu när jag har varit sjuk, men jag gjorde klart det mesta av veckans arbete redan under tisdagen så jag är inte så stressad faktiskt. Just nu. Men det kommer nog.

Jag funderar på om jag ska ha en liten fest när jag har gått ner 40 kilo. Det borde man väl få ha?! :)

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2010-11-13 15:36:39

Det tycker jag verkligen att du borde ha!

Måntro att man kan få komma då:)

Kram

Postat av: Emma

Publicerad 2010-11-13 16:01:10

Självfallet är min fina mamma och pappa bjudna! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela