emmaterese

- en dagboksblogg -

3 nov. 14.07

Publicerad 2010-11-03 14:33:56 i Allmänt

Idag har jag fått schemat för de två sista delkurserna på psykologi B. De jag missade i och med min operation i våras. Jag är väldigt peppad att ta de sista poängen och det känns som att jag har rimliga krav på mig själv. Jag är helt och hållet nöjd med ett godkänd, i båda kurserna jag läser samtidigt, jag behöver absolut inte får högre betyg än godkänd, bara jag tar mina poäng. Skönt. Kursen börjar på måndag.

Idag efter morgonkaffet åkte vi in till stan för att storhandla på COOP. Anledningen till att det blev COOP idag var att vi såg på reklamen att de hade billig fläskfilé och jag älskar verkligen fläskfilé. Sedan är det skönt att handla med shop express där tycker jag, så att man har bra koll på hur mycket allting kostar till slut. Nu är frysen full med mat igen och det är skönt att ha något annat än köttfärs och kyckling att välja mellan. Vi har varit så dåliga på att laga mat den senaste tiden, vi har absolut ingen inspiration. För att råda bot på detta skrev vi upp ett antal maträtter på en lista och satte upp på kylen. Nu kan vi välja och vraka därifrån och idag blir det rotmos och fläskkorv - mums!

Igår var jag och vägde mig på dietistmottagningen. Jag har minskat nästan 10 punkter på mitt BMI och har minskat sammanlagt 36,5 kilo. Tyvärr har jag minskat lite i muskelmassa också vilket innebär att jag måste äta mer protein och verkligen försöka komma igång med motionen. Dietist-Eva tipsade mig om att jag kunde börja cykla på min motionscykel i alla reklampauser under kvällarna när jag ser på tv. Kanske kunde vara en lösning till en början i alla fall.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela