emmaterese

- en dagboksblogg -

1 okt. 17.00

Publicerad 2010-10-01 17:12:31 i Allmänt

Då har man arbetat sista dagen på det här vikariatet. Det har varit en supertrevlig vecka och jag är glad över att jag hann med att skriva tentan innan helgen också. När jag kom hem från jobbet idag så lagade maken pannkakor till oss och vi avnjöt dessa med jordgubbssylt och vispad grädde - rktig lyx!

Ikväll blir det helstekt fläskfilé men potatisgratäng till middag och imorgon ska vi prova en ny sorts kaka vi hittade i affären - kladdpepparkaka :). Det som är bra med min operation är att jag kan äta sådana saker någon gång ibland men jag måste hålla mig till att äta bara en liten bit.

Annars så längtar jag till den 20:e oktober då jag ska åka med svärmor och båda svägerskorna till Ullared och handla på GeKås. Det ska bli skojigt och jag har lagt undan pengar så att jag ska kunna handla lite när vi är där. Jag ska handla kläder till maken som verkligen behöver nya jeans och så vill jag titta på ett nytt duntäcke till mig, och kanske en ny kudde. Sedan lär man väl hitta en massa saker att köpa när man väl är där, det är vad alla säger i alla fall. Jag har varit på GeKås en gång innan men det var väldigt många år sedan och vi var där med familjen och bodde en natt på campingen. Jag kommer ihåg att mamma sa att det var dumt att vi stannade över natten eftersom det innebar att vi var i affären två dagar och gjorde då av med dubbelt så mycket pengar än om vi bara hade varit där en dag.

När jag var liten och tvingades i säng på kvällarna av mamma och pappa så längtade jag tills jag blev stor och fick bestämma själv när jag skulle gå och lägga mig. Nu kan jag ju givetvis göra det och väljet helt på egen hand att gå och lägga mig tidigt om kvällarna. Igår gick jag och maken och la oss vid halv tio och det var jätteskönt. Men - någonstans känner jag att jag sviker lill-Emma som längtade och längtade efter att få vara uppe riktigt sent om kvällarna. Så idag ska jag vara vaken sketalänge och verkligen låta lill-Emma få leva sin dröm, i alla fall för en kväll :).

Just det! Mamma - Hur var det man gjorde fetakyckling nu igen? Du vet, den där rätten där man lägger kycklingbitar i en form och sen har på någon röra med fetaost och kanske creme fraiche och in i ugnen. Man äter det med klyftpotatis. Det var ju så himla gott men var det bara feta och creme fraiche i röran. Kommer du ihåg? Jag blev så sugen på det förut och var och köpte fetaost och cf, men skulle man ha något mer i? Hjälp mig!

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela