emmaterese

- en dagboksblogg -

11 okt. 14.18

Publicerad 2010-10-11 14:26:58 i Allmänt

Som jag nämnde i det förra inlägget så har jag insett att jag verkligen saknar att ha klasskamrater. Jag trodde aldrig att det skulle bli problem att läsa helt på distans och på egen hand. Jag har inga problem med studierna i sig, det går lekande lätt än så länge vilket är skönt. Men, jag saknar verkligen, verkligen att ha klasskompisar. Jag saknar att gå och köpa en kaffe i pausen och snacka lite skit med folk. Jag saknar att kunna ventilera ämnen och lärare tillsammans med andra som läser samma sak.

Vi har ett forum på vår webplats där vi studenter kan prata med varandra och ibland går jag in och läser andra studenters diskussioner bara för att få känna att det finns andra som läser samma sak. När jag skrev den förra hemtentan så gick jag väldigt ofta in i forumet och läste om andra som hade det svårt med tentan - för att själv bli lite peppad och inse att det är fler än jag som får skrivhäfta ibland.

Jag trodde som sagt inte att jag var så beroende av att vara en del av en grupp, jag trodde att jag mest skulle njuta av att slippa åka till skolan för att lyssna på föreläsningar. Jag tycker väldigt mycket om att läsa på distans just för att jag får lägga upp mina studier som jag vill + att jag kan göra allt skolarbete iförd pyjamas :). Men jag skulle så gärna ha en klass att träffa och prata med.

Jag har givetvis inga planer på att avsluta mina distansstudier, det är fortfarande det bästa alternativet just nu.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela