emmaterese

- en dagboksblogg -

21 okt. 12.41

Publicerad 2010-10-21 12:55:39 i Allmänt

Vad tyckte jag nu då?

Dagen var väldigt trevlig, mest tack vare mitt trevliga sällskap. Varuhuset var jag dock inte så imponerad av. Visserligen var det verkligen billigt med kläder där, men annars var inte priserna jag såg så låga. Min hårfärg, till exempel, kostade mer på GeKås än vad den gör på City Gross.

Mest handlade jag kläder till maken och leksaker till mina syskonbarn. Lite bebisgrejer blev det också då vi får en ny familjemedlem runt jul. (Nej, det är inte jag som är gravid.)

Det var ingen kö in i butiken men väl där inne var det väldigt mycket folk. Man tittade mer på folket och hur man skulle navigera fram sin vagn istället för att titta i hyllorna och på sakerna. Det var lite synd.

Nu låter jag väldigt negativ och det är inte meningen. Jag hade det verkligen roligt och trevligt! Dagen var väldigt lyckad men jag kom fram till att själva varuhuset inte är min grej. Det är för stort och alldeles för mycket folk. När man sedan får barn så tror jag att jag vill åka tillbaka för att handla kläder till dem, men annars tycker jag att det är alldeles för långt att åka.

Jag är glad över att jag bara handlade för hälften av pengarna jag hade med mig. Jag var verkligen sparsam med det som hamnade i vagnen och skrev upp alla priser på en lapp för att ha koll. Det var skönt att veta vad allt skulle kosta när man kom fram till kassan. Om det hade varit mindre folk så hade det definitivt blivit dyrare, nu valde jag att inte ens kolla på damkläderna eftersom det var så mycket folk. Och tur det kanske, när jag kom hem så passade inte mysbyxorna jag köpt. De var så små i midjan trots att det var i storlek XL, flera storlekar över vad jag har nu.. egentligen..

Sammantaget var det en bra dag och jag är jätteglad över att jag fick följa med. Men - jag längtar inte tillbaka.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela