emmaterese

- en dagboksblogg -

31 okt. 17.49

Publicerad 2010-10-31 18:05:22 i Allmänt

Vi har haft ett jättetrevligt dygn uppe i Hultsfred. Det har nästan känts som en liten minisemester. När vi kom upp till Hultsfred igår var klockan ca 12 och vi satte genast igång en brasa inne i det ganska så kalla huset. När den sprakade och värmde upp huset gick vi ut för att byta däck. Maken bytte däcken och jag städade insidan av bilen vilket verkligen behövdes.

Sedan var det dusch och handling på Willys som gällde och dags att börja med maten inför vårt finbesök som skulle komma på kvällen. De kom punktligt på utsatt tid och vi åt och pratade massor. Jättetrevligt var det! När gästerna gått hem satt maken och jag uppe en stund efter att ha diskat undan och såg på en Beckfilm från 90-talet någon gång. Sedan sov vi skönt hela natten.

Idag sov vi riktigt länge med gott samvete eftersom vi tjänade in en hel timme på att ställa tillbaka klockan när vi vaknade :). Vi drack lite kaffe och började plocka i ordning i huset så att det skulle vara riktigt fint när mamma och pappa kom hem. De kommer imorgon kväll och då har de mat i kylen som de bara kan värma, samt lite mjölk och ost och sådant där som man behöver. Sedan åkte vi hem.

Nu är maken över på Öland för att hjälpa till att flytta sin systers grejer och han kommer nog hem rätt sent. Så länge har jag hyrt mig två filmer som jag ska se. Det blir mys.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela