emmaterese

- en dagboksblogg -

6 okt. 21.37

Publicerad 2010-10-06 21:46:28 i Allmänt

Idag började jag min dag med att åka in till stan för att röntga njurarna. När jag kom dit så bestämde sig läkarna att göra en ct-scanning istället för urografin som det var tänkt innan. Jag vet inte alls varför man jag får tro att de vet vad de gör. Svaret skulle komma om cirka tio dagar.

Sedan åkte jag hem och maken tog bilen och körde i sin tur in till stan och tränade. När jag var ensam passade jag på att lyssna på en föreläsning och hade sedan kaffet klart tills maken kom hem. Vi drack kaffe, pratade och pysslade lite. När vi precis hade börjat laga lunch så ringde rektorn här i Rocken och frågade om jag kunde hoppa in direkt på en av förskolorna. Jag sa att jag bara skulle äta lite och sedan sticka dit med en gång. Väl där fick jag frågan om jag kunde komma imorgon också och det sa jag att jag gärna gjorde. De har skolat in väldigt mycket nya barn på den förskolan nu i höst och barngruppen består till väldigt stor del av riktiga småttingar. Det är en väldig kontrast mot förra veckans 11-åringar men väldigt skoj och mysigt. Så idag blev det 3,5 timmar jobb och imorgon blir det 8,5 timmar. Bra.

Jag städade också i skafferiet idag och det blev väldigt mycket bättre nu när pappa fixat ett hyllplan till. Nu ligger inte allt på vartannat i ett slarvigt virrvarr utan allt har sin plats. Jag fick också plats med alla kryddor och flaskor med vinäger, olja etc, som tidigare stått lite varstans (medicinskåpte, ovanför fläkten mm mm). Hehe. Skoj att läsa om vårt skafferi va?!

Idag började äntligen Bonde söker Fru och Grey's Anatomy igen. Jag har sett fram emot det :).

Hörs

Kommentarer

Postat av: mamma Pia

Publicerad 2010-10-07 07:05:03

Det låter som om du haft fullt upp hela dagen.

Kul med mer jobb.

kram

Postat av: Pappa

Publicerad 2010-10-07 11:10:54

Behövde du bara en skiva?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela