emmaterese

- en dagboksblogg -

27 sep. 16.45

Publicerad 2010-09-27 16:52:13 i Allmänt

Idag fick vi ut vår tenta som vi ska skriva den här veckan. Vi har tills på söndag klockan 23.55 på oss och jag känner mig inte direkt stressad. Eftersom jag har legat lite på latsidan med skolan i någon vecka så har jag ju lite mer att göra nu istället, och det är helt självvalt. Idag har jag jobbat på i några timmar och har planerat arbetet i huvudet. Jag tror inte att jag kommer att behöva hela veckan på mig. Planen var att vara klar till på torsdag men så fick jag en fika-förfrågan från en gammal klasskamrat och ska in till stan på onsdag. Så nu får jag väl se till att vara klar till fredag istället då.

Det ska bli jättekul att träffa lite kompisar. Det är ensamt att plugga på distans och det är väldigt tråkigt ibland. Inte för att jag har något enormt socialt behov utanför mitt äktenskap - maken är den allra bästa vän jag någonsin haft, men ibland saknar jag att träffa mina vänner.

Vikten har legat still nu ett tag så jag blev väldigt glad igår när jag hade gått ner ett kilo till. Det går inte så fort men det är väl helt okej. Skulle ju kunna ta tag i motionen lite också så skulle det troligen börja rassla till igen.

Nåja, så är det med livet just idag :).

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela