emmaterese

- en dagboksblogg -

6 sep. 15.22

Publicerad 2010-09-06 15:28:35 i Allmänt

Nej, det här går inte. Trots att jag proppat mig full av allergimedicin de senaste dagarna så har Nisses päls nästlat sig in i mitt system och gjort mig sjuk. Mina ögon gör riktigt ont, rinner och är röda. Det började med att de kliade, sen gick det över till att svida och nu gör det helt enkelt bara ont - jädrans ont. Halva ögonen är illröda och resten är vackert rosa. Jag är täppt i näsan och har fått utslag på kinderna där Nisse har varit och gosat och buffat.

Maken var också tveksam till att behålla honom även innan han fick veta hur jag mådde, han känner att det inte riktigt är läge för att skaffa katt nu. Så, det är skönt att inte maken blev jätteledsen när jag berättade om min allergi. Jag har pratat med Nisses matte och hon kommer och hämtar honom ikväll. Tråkigt, men lika bra för alla inblandade. Jag längtar efter att min kropp ska slippa må såhär. Mina ögon ska få sig en skön dusch ikväll och då förhoppninsgvis slippa alla katthår och allergener.

Imorgon ska jag till sjukhuset och röntga njurarna. De tror att jag kan ha njursten. Får så in i bombens ont i högra sidan/ryggen ibland och det känns bra att de ska kolla upp det :).

Den här veckan i skolan handlar om vetenskapsfilosofi. Det ska bli skoj.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela