emmaterese

- en dagboksblogg -

... lite kommentarer med er åsikt.

Publicerad 2011-04-05 21:45:03 i Allmänt

Jag minns att min mamma ibland hyrde film till mig och min syster. Oftast var det när vi var sjuka. Ibland var det från Pressbyrån och ibland från biblioteket. Om filmen kom från bibioteket var det troligen den första filmen från "Narnia" eller "Den vita stenen", dessa var riktiga favoriter. Om filmen kom från Pressbyrån var det troligen en tyskdubbad version av "Pippi Långstrump" eller en film som på svenska hette "Säg inte till mamma att barnvakten dött!". Jag minns inte hur många gånger vi (jag och systern) tvingade vår stackars mamma att hyra just den här filmen men vi älskade den verkligen.

Jag har försökt att hitta den nu som vuxen. Jag har helt klart varit beredd att betala pengar för att få se denna otroliga (??) film igen. Jag har dock aldrig hittat den. Tills idag. På något sätt finns den nu på min hårddisk och det är givetvis inte genom piratebay. Detta vore ju olagligt och inte skulle väl jag ladda ner därifrån. Men där är den nu och väntar på att bli sedd på igen.

Jag är ibland rätt naiv av mig. Jag tror oftast det bästa om människor och jag blir så lycklig långt in i själen när jag kan hjälpa någon annan - jag vet det. Så troligen är jag naiv också när jag tänker på denna film och om jag ser den nu, som vuxen, kommer jag troligen att tycka att den är sketadålig. Ska jag se den ändå? Vad tycker ni?

Nu förväntar jag mig, vilket jag faktiskt aldrig brukar be om,...



Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-04-06 07:05:24

jag tycker man ska vara försiktig med att försöka åetruppliva känslor som man hade som liten. Men om du bara är medveten om att risken finns att du blir besviken så tycker jag att du ska se den, annars kanske du kommer undra hur det skulle vara hela livet:)

Kram

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-04-06 08:16:01

Håller med, du kommer undra om du inte tittar :)

Postat av: Titti

Publicerad 2011-04-06 18:13:28

Självklart ska du se den

Postat av: Eva

Publicerad 2011-04-06 20:09:41

Håller med din mor jag! :)

Postat av: Marie

Publicerad 2011-04-07 01:57:22

Har du sett den än? Vad handlar den om. Jag måste ju ha sett den lika många gånger som du. Jag har inget minne av filmen.

Jag kommer ihåg Pippi som var dubbad, kommer du ihåg den? Vad var det vi kallade den?

Postat av: Cornelia

Publicerad 2011-04-07 09:46:06

Jag tycker att du ska se den, om du inte redan hunnit med det:) Jag kommer ihåg att jag också såg den när jag var yngre, eller i varje fall en film med den titeln, sen om det är samma vet jag inte. Men jag minns att den var bra och att barnvakten var lite läskig. Så kolla på den och berätta sen vad du tyckte :) Kram

Postat av: IdaEkström

Publicerad 2011-04-07 18:58:10

Jag tycker du ska titta på den.. Tror det är ganska vanligt att man inte tycker likadant i vuxen ålder som när man är liten.. =)

kan ju vara kul att se den ur ett "vuxet" perspektiv också =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela