emmaterese

- en dagboksblogg -

... jag blir så jädrans snygg!

Publicerad 2011-08-21 10:41:12 i Allmänt

Igår var jag på Ölands djurpark. Jag, mamma, pappa, systerdottern och systersonen. Och alla pensionärer i Kalmar/Öland med pomnejd. Och en sådär fem tusen HSB-medlemmar. Det var visst en dag med lite jippon från olika föreningar. Men - alla människor till trots så hade vi en väldigt trevlig dag. Vi kikade på djuren, åkte pariserhjul och badade i några av de många poolerna som fanns. Det var så roligt att uppleva djurparken tillsammans med syskonbarnen!

Något som definitivt INTE var roligt var det som hände precis innan vi skulle åka hem. Jag och systerdottern hade varit i och badat och stod i ett av omklädningsrummen och bytte om. Jag tog av mig mina glasögon och bärjade putsa av den ena glaset när glasögonen bara föll isär i mina händer. De gick av mitt itu och jag fick panik. Jag ser verkligen ionte mycket utan glasögon och vi befann oss längst in i parken. Vi gick ut till mamma och pappa som stod och väntade och jag började gråta. Men, det var bara att hasta till bilen och skynda till den enda optiker som var öppen klockan 16.10 en lördag. Specsavers inne på Giraffens köpcentrum blev målet och nu är det beställt två nya glasögon där. Tyvärr tar det ca 2 veckor innan jag får de nya men under tiden går jag runt i mina slipade solglasögon och känner mig som Greta Garbo. Maken har försökt att limma ihop de gamla glasögonen och jag ska snart prova och se om de sitter uppe på näsan utan att falla isär direkt igen.

Nu känns det roligt att jag ska få nya glasögon. Jag har haft mina gamla sedan sista året på gymnasiet så de har levt ett långt och kyckligt (?) liv på min näsa. Jag hittade två bågar som jag direkt blev förälskad i och jag längtar verkligen efter att få dem. Dels för att slippa mina solglasögon och dels för att...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela