emmaterese

- en dagboksblogg -

7 feb. Logistikproblem

Publicerad 2011-02-07 16:33:52 i Allmänt

Imorgon ska jag åka in till stan och uträtta en hel massa ärenden. Först har jag en läkartid och sedan ska jag handla makens födelsedagspresenter. Det senare innebär att jag måste åka runt halva Kalmar för att få tag på rätt grejer från rätt affär. Många är ju sådana människor som älskar att gå runt på stan och gå in i många olika affärer, men sådan är inte jag. Jag gillar när allt ligger på samma ställe och hade jag kunnat undvika och åka runt halva stan så hade jag gärna gjort det.

Morgondagen innebär också en del logistikproblem för min del. Jag har funderat på vilka affärer jag ska ta först och vart jag ska parkera för att slippa gå så långt. Åh - måste ta med parkeringspengar. Jag tror att jag har löst allt nu och jag har till och med skrivit en lapp för att komma ihåg alla ärenden. Vi hoppas att han blir glad för presenterna :).

Idag önskar jag att jag hade ett badkar (i mitt alldeles egna badrum om vi nu önskar oss saker) där jag kunde slinka ner med mina nya bok och med en massa tända ljus, sjunka ner så att öronen befinner sig under vattenytan och ligga och lyssna på mina egna hjärtslag. Så gjorde jag för att koppla av när jag bodde i Norrköping. Vi hade det bästa badrummet i Norrköping, stort med både dusch och badkar. Gutt.

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela