emmaterese

- en dagboksblogg -

... och så sparar du pengar

Publicerad 2011-02-22 13:20:40 i Allmänt

Det har inte blivit så mycket bloggande de senaste dagarna. Det beror på två anledningar. Den första anledningen är att jag har trumhinneinflammation och har haft rätt ont i örat. Jag fick penicillin i fredags och idag mår jag mycket bättre. Den andra anledningen till uteblivet bloggande är att jag har haft lite att göra med skolan. I söndags var det dags att skriva och lämna in ytterligare en tenta och portfoliouppgift och fredagen innan var det en analysuppgift som skulle in. Det var väldigt skönt när allt var inskickat och klart och nu väntar jag bara på kurslitteraturen för nästa delkurs sedan är det dags för nya tag. Den nya delkursen handlar om skolan, styrdokumenten och didaktik. Det låter som en delkurs jag kommer att gilla :).

Jag har knappt varit på datorn de senaste dagarna. Förutom när jag skickade in uppgifterna. Det beror på att min dator stått i sovrummet och att jag helt enkelt varit för lat för att hämta den. Hehe. Det som är roligt med att ha varit utan dator några dagar är att alla ens favoritbloggar hunnit bli uppdaterade både en och två gånger. Nu har jag flera nya inlägg att läsa på raken och det gör det hela faktiskt mycket roligare. I vanliga fall besöker jag de där bloggarna både en och fem gånger per dag.

Maken känner sig inte riktigt piggelin och har inte gjort sedan i lördags kväll. Han är inte riktigt förkyld och han har inte feber, men han går runt och fryser och är hängig. Just nu har han stulit mitt databord och ligger i sängen och kollar på film. Han har alltså ställt vår lilla tv på mitt databord. Han tycker att tv:n hamnar för långt bort om den står på byrån.

Den 26:e februari, på lördag denna vecka, så ska det genomföras en liten manifestation mot de många klädaffärer som envisas med att dela upp barnkläder i flick- och pojkkategorier och motiverar det hela med att det är så vi konsumenter vill ha det. Därför har vi nu chansen att visa att vi inte alls vill ha det så, att vi vill ha kläder som ser till barnet som en egen människa och individ, inte bara som en pojke eller en flicka. Det hela går till så att så många som möjligt struntar i att handla i sådana där affärer under hela lördagen. Så egentligen behöver du ju inte göra någonting...

Hörs

Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-02-22 16:49:11

Då ska jag vara med i den manifestationen

Kram

Postat av: Emma

Publicerad 2011-02-22 18:16:04

Gutt, mamma! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela