emmaterese

- en dagboksblogg -

.. tänk vad man kan förändras

Publicerad 2011-02-10 16:52:49 i Allmänt

Igår lagade vi fläskfilégryta till middag. Middagen i sig blev helt okej även om maken var väldigt missnöjd med sin insats. Hade jag lagat maten hade vi dock båda varit väldigt imponerade av mina färdigheter ;).

När vi lagade grytan blev det en massa äcklig disk. Ni vet, kladdiga grytor och kletiga stekpannor och gryta med fastklistrat ris. Usch. Eftersom maken hade städat och gjort så fint igår så kände jag mig tvungen att ta hand om disken, med all rätt, men jag sköt upp den till idag. Så idag har jag gått omkring och tänkt på den där jädrans disken som har stått och väntat på att bli diskad. Nyss tog jag äntligen tag i det och jag är mycket lättad nu. Jag blir så himla påverkad av att ha hushållssysslor som väntar på mig och jag måste ta tag i allt innan jag kan sätta mig ner och slappna av. Om jag försöker slappna av innan jag gjort ala sysslor så misslyckas jag fatalt. Möjligen om jag vet att maken ska ta tag i saken så kan jag slappna av eftersom jag vet att jag slipper sen.

Jag var inte sådan när jag var liten, då sköt jag gärna upp att städa rummet och jag stördes inte nämnvärt av att ha det stökigt..

Hörs

Kommentarer

Postat av: Svärmor

Publicerad 2011-02-10 16:59:57

Det låter gott med fläskfilegryta . Nyfiken på receptet.

Kram

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-02-10 19:50:52

Tänk så det kan bli:..

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela