emmaterese

- en dagboksblogg -

11 jan. 11.34

Publicerad 2011-01-11 11:59:32 i Allmänt

Jag går oftast och lägger mig tidigare än maken på kvällarna. Han brukar komma insmygandes några timmar senare och så också igår. När han kom in och smög bort till sin säng i kolmörkret så satte jag mig upp och drog så häftigt efter andan att han blev så rädd att han nästan trillade omkull. Jag måste ha drömt något väldigt läskigt för jag minns det hela som ett otäckt töcken. När han hade lugnat sig lite så sa han till mig; Jösses, vad du skräms Plutten, och då blev jag rädd en gång till och sa några förvirrade saker som jag inte kommer ihåg. Jag minns dock att jag var helt svettig kring halsen när jag vaknade och att jag tänkte att det är såklart att man svettar ner lakanen när man precis bäddat rent. Ja, ibland händer det spännande saker hemma hos oss på nätterna.

Jag är lite irriterad på min facebook. Jag bytte profilbild för någon vecka sedan men när jag skriver nya inlägg i min logg så kommer de upp tillsammans med min gamla profilbild. Ett väldigt i-landsproblem men jag vill att tekniken ska funka. Så, nu undrar jag - om någon som läser det här är vän med mig på facebook, kan ni snälla skriva en kommentar här i bloggen och meddela mig om ni ser min gamla eller nya profilbild och om det verkar som att jag byter bild väldigt ofta?

Sen ska jag gnälla över en sak till. Strax efter vårt bröllop i augusti 2009 så köpte vi en ny soffa från det stora blågula varuhuset och var fram till nu väldigt nöjda över den. Nu, däremot, är den helt nedsutten, bara på 1,5 år. Allt dunet som finns i kuddarna har plattats till och trots att jag har tagit bort klädseln och försökt puffa till kuddarna så är soffan numera helt platt, och hård, och jag som har lite problem med min svank och får ont i ryggen ibland får nu ont när jag sitter i vår soffa. Jag får sitta uppkrupen på två småkuddar för att inte få ont och jag längtar tills att vi kan köpa en ny soffa, denna gång i lite bättre kvalitet.

Hörs


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-01-11 21:06:16

Hum, jag ser bilden där du står i din fina klänning! :)

Postat av: Emma

Publicerad 2011-01-11 21:43:53

Bra! Det är den nya bilden som ska synas. Då är det nog bara jag som ser att bilden byter sig själv lite då och då. Tack!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela