emmaterese

- en dagboksblogg -

12 jan. 16.07

Publicerad 2011-01-12 16:15:38 i Allmänt

Jag har funderat på en sak. För några dagar sedan visade SVT en dokumentär om Per Oscarsson som olyckligt nog omkom i en brand för några veckor sedan. Hur hann de klippa ihop en dokumentär så snabbt?

Det har hänt flera gånger att någon tv-kanal är supersnabba med att lägga in dokumentärer om en nyligen avliden person i sina tablåer. Ibland undrar jag om de har gjort dem på förhand. Kanske har tv-kanalerna ett arkiv där se samlar dokumentärer om personer som de anser vara tillräckligt gamla för att möjligtvis avlida inom några år. De kanske har möten där de diskuterar vilka människor de ska förbereda filmer om. Tänk vad makabert.

Cynisk tanke? Ja, visst, men jag tror inte att det är helt otroligt...

Hörs

Kommentarer

Postat av: Titti

Publicerad 2011-01-12 18:31:09

Dokumentären var en repris, den visades för några år sedan.

Postat av: Emma

Publicerad 2011-01-12 21:35:32

Jaha! Där ser man. Tack för upplysningen :).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela