emmaterese

- en dagboksblogg -

19 jan. 13.26

Publicerad 2011-01-19 13:36:40 i Allmänt

Efter en GBP måste man givetvis lägga om sin kost riktigt ordentligt. Det primära är att man äter väldigt mycket mindre av allting men man måste också tänka på att äta oftare och mindre fett och socker. I mitt fall har jag dragit ner på all snabbmat väldigt väldigt mycket. Från att ha ätit det minst några gånger i veckan, beroende på ekonomisk status, så äter jag nu snabbmat endast någon gång i månaden, om ens det.

Jag har varit så otroligt sugen på en kebabtallrik i så många veckor nu och idag gjorde jag slag i saken och åkte och köpte mig en på den lokala bensinstationen/pizzerian (ja, vi bor på landet..). När jag kom hem var jag både hungrig och sugen och åt lite för fort. Min lilla magsäck protesterade genom att börja göra ont och jag fick sakta ner. Efter ca åtta tuggor var jag proppmätt. Det är lite av ett antiklimax faktiskt, att vara så otroligt sugen på någonting och sedan inte kunna äta mer än några bitar. Men jag skulle inte vilja ha operationen ogjord och mina 40,5 kilo tillbaka bara för att kunna äta en hel kebabtallrik. Inte någon borde äta en hel kebabtallrik, förresten...

Imorgon har jag en läkartid på förmiddagen och sen ska vi över till Ö'n och träffa stora svägerskan lilla bebisen :D. Det gillar vi!

Hörs

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela