emmaterese

- en dagboksblogg -

... det kan jag nog lära mig.

Publicerad 2011-03-13 19:03:23 i Allmänt

Just det! Jag glömde en sak. En rolig sak :).

Jag har blivit ombedd att sjunga på underbart fina lilla Hildas dop i april. Jag tackade självklart ja till det fina uppdraget och nu sjunger jag på den givna låten så mycket att jag nästan blir trött på den. Men bara nästan.

Jag skulle gärna berätta vilket låt det är men av respekt för föräldrarna så gör jag inte det. Jag har förstått att det är lite känsligt det där. Man berättar inte för andra om vilka sånger man vill ha på ett dop eller bröllop med rädsla för att någon annan ska knycka idén. Samma sak är det visst med namn på ett kommande barn, man talar inte om det för folk, jag förstår inte riktigt det där, men jag vet att det kan vara så. Vet dock inte alls om fallet är så nu, men jag chansar inte.

Jag har också ordnat så att jag får låna stora svägerskans videokamera då, så att maken kan filma mig när jag sjunger. Jag vet att det är många av er som har bett om att få höra mig sjunga ordentligt så jag tänkte försöka posta den filmen här. Jag har verkligen ingen aning om hur man gör, men...


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-03-13 21:03:33

Hoppas örat blir bättre snart, det är verkligen långdraget det där.

Kul att du ska sjunga på dopet. Jag ser gärna att det blir inspelat så vi kan höra och se.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela