emmaterese

- en dagboksblogg -

... göra en van Gogh?

Publicerad 2011-03-13 18:00:53 i Allmänt

Men, Emma, säger ni - vad har hänt? Varför bloggar du inte för? Jo, svarar jag, det är mitt jädrans öras fel. Idag har jag så ont så det nästintill svartnade framför ögonen när vi var och storhandlade tidigare. När vi kom hem hade jag nästan 39 graders feber. Skoj. Inte.

Nu, efter panodil och ipren, är febern nere på en skön 37,9 och jag sitter i sängen och går systematiskt igenom alla de bloggar jag följer. Eftersom jag bara får mer och mer ont i örat och mer och mer feber så kommer jag nog - igen - ringa hälsocentralen imorgon och be om råd. Förhoppningsvis slipper jag åka dit utan kanske bara kan få någon medicin utskriven över telefonen.

Idag var vi som sagt och storhandlade. Det ekade tomt i både kyl och frys och vi handlade kött i mängder, fem kilo ris, ett kilo nudlar (det blir mycket nudlar på ett kilo) och en massa andra stora förpackningar av nödvändiga saker. Det är ju alltid lite nervöst när man har en budget att hålla sig till och när man då närmar sig kassan fö att betala. Vi hade gjort en överslagsräkning innan men å så fel vi hade! Vi hade kunnat handla dubbelt så mycket och pengarna hade räckt ändå. Nu i efterhand känns det galet att vi inte handlade den där kycklingen och fisken. Men det var en väldigt trevlig överraskning vi fick vid kassan. Skoj. På riktigt.

Igår var det melodifestivalsfinal. Vi tyckte att fel låt vann men maken konstaterade ändå att det kändes väldigt skönt att de låtar vi gillade inte kom så högt upp på listan. - Det är skönt att inte vara så mainstreem, sa han lugnt och samlat. Jag höll med.

Till sist vill jag bara igen säga att det är löjligt så ont det kan göra i ett öra. I ett litet fånigt jädrans öra. Kanske vore bäst att...

PS. Vid det här laget förstår jag ju att ni har lagt den här sidan som en favorit, eftersom man måste logga in en gång om dagen för att det ska bli bra med pengar till Skitungarna. Så jag behöver ju inte länka i fortsättningen ;). DS.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela