emmaterese

- en dagboksblogg -

... på resten av livet.

Publicerad 2011-03-26 20:37:44 i Allmänt

För att fortsätta på det inlägget jag skrev senaste så tänkte jag skriva lite om vårt bröllop. Först hade vi tänkt att ha ett större bröllop där vi kunde bjuda all släkt och alla vänner, men vi beslutade oss till slut för att ha ett mindre bröllop. Dels för att spara pengar och dels för att kunna lyxa till det för de få gäster som var där.

Något som inför vigseln var väldigt viktigt för mig var att hitta den perfekta musiken. Jag vet att jag har länkat till våra valda låtar innan, men jag tänker göra det igen. Viss musik har alltid talat direkt till mitt hjärta och när jag hittade dessa låtar så var det så självklart - det var dessa jag ville ha på mitt bröllop. Maken, som då var den blivande maken, höll med. (Jag tror egentligen att han helt enkelt lät mig bestämma, men jag tror också att han någonstans tyckte att låtarna var ett bra val - annars hade han protesterat.)

Nu ska vi se.. Den här låten hade vi när vi klev in i lokalen där vi gifte oss. Jag gråter fortfarande varje gång jag hör den och jag älskar verkligen den här låten. Den är inte av den genre som jag vanligen lyssnar på, men den sa precis det som vi kände/känner för varandra.

Under vigseln sjöng min fina Hanna den här låten. Varenda textrad i den här låten är som tagen ur mitt eget hjärta. Helt perfekt för vår vigsel. Jag stod helt trollbunden och tittade växelvis på Hanna och på maken när hon sjöng. Jag vet att maken också tyckte att det hela var fantastiskt fint. Det var det. Önskar att jag hade det på film.

Sen, när allt var färdigt så hade vi den här låten. Den kändes som ett perfekt avslut på en vigsel, och som en perfekt början...




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela