emmaterese

- en dagboksblogg -

... han gör reklam för.

Publicerad 2011-05-06 18:42:57 i Allmänt

Det går en radioreklam med Måns Zelmerlöv på radio nu. (Ja, Emma, vart annars skulle en radioreklam gå?!). Den börjar med att Måns säger:

Hej, Måns här. Finns det något bättre än Barcelona?....

Och så fortsätter han babbla om Barcelona och jag tror att det hela går ut på att man kan vinna en resa dit. Men - jag lyssnar inte så långt. Jag hakar nämligen upp mig på den där första meningen, det där första påståendet, "finns det något bättre än...". Nu är jag inte så bevandrad i vad Måns tycker om eller inte tycker om, men jag skulle vilja påstå att denna fras inte är trovärdig. Mest bygger jag det på det faktum att Måns inte låter det minsta trovärdig när han säger det. Jag skulle tro att det finns många saker som Måns tycker bättre om än Barcelona; vinna melodifestivalen, hans tjej Marie, hans mamma och pappa, hans nya jobb som programledare på Skansen - för att nämna några.

Om bara den där första meningen hade varit annorlunda så kanske jag hade haft en aning om vilket företag som egentligen gör den här reklamen. Det hade varit betydligt bättre om Måns hade sagt:

Jag gillar verkligen Barcelona... eller:

Barcelona är en underbar stad! eller:

Det är väl rätt hyfsat i Barcelona, tycker jag i alla fall...

Men men, de lär väl inte ändra på den reklamen bara för att jag skriver ett litet inlägg om saken, så nu får jag väl aldrig reda på vad det är...


Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2011-05-07 07:48:50

Jag har också hört den reklamen. Men just nu kommer jag inte ihåg vad den handlar om. Ska försöka komma ihåg nästa gång.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela