emmaterese

- en dagboksblogg -

... lyckligare blir jag.

Publicerad 2011-05-07 19:02:05 i Allmänt

Då var jag hemma igen efter en dag på Ö'n. Vi har det alltid trevligt när vi är där men idag var lite utöver det vanliga :).

Jag, stora svägerskan och bebisen började dagen med att fika, gosa (jag gosade mest med bebisen, inte så mycket med svägerskan), leka (lekte mest med svägerskan, hon gillar den mycket tuggvänliga boken som man kan fälla ut) och prata prata prata.

Sen promenerade vi till Ölands köpstad och strosade runt och handlade lite lunchmat. Vi köpte glass också. Jag köpte en smak som hette dammsugare och smakade som arraksrulle - den var sketagod! Risken finns att jag nu måste köpa lite sådan glass varje gång jag är på Köpstaden. Jobbigt!

Sen gick vi hem, käkade lunch bestående av grillad kyckling och hot bearnaise. Det är så skönt att det är fler än jag som snöat in på denna läckerhet av läckerheter. Sen åkte vi hem till svärmor där vi träffade resten av svärfamiljen och gjorde och åt fruktsallad. Sedan körde jag hem de däringa två igen och sen åkte jag hem till Rocken.

Det har varit en väldigt trevlig dag och det var riktigt riktigt roligt att prata med stora svägerskan i lugn och ro och om en massa viktiga och oviktiga saker. Det är alltid spännande att prata med dem som har känt maken i, nästan, hela hans liv. Ju mer jag vet, desto fler pusselbitar kan jag lägga, och ju fler pusselbitar jag kan lägga, desto...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela