emmaterese

- en dagboksblogg -

... fått den såld förr eller senare.

Publicerad 2011-10-07 21:32:01 i Allmänt

Vi måste nog börja packa snart. Idag är det exakt fyra veckor tills vi flyttar. Hjälp. Pratade med vår nuvarande hyresvärd om att få flytta ut tidigare och därför slippa en dubbel hyra. Hon lät inte helt negativ till idén och skulle kolla om det fanns möjlighet till det. Vore väldigt skönt att slippa lägga ut de pengarna på, i princip, ingenting. Det ska i alla fall hållas en visning här nästa onsdag mellan 17.30 - 20.30. Frågan är om vi ska vara hemma eller hålla oss borta. Hyresvärden sa att det inte spelar någon roll för henne om vi är hemma eller inte.

Vi har gjort en deal med telenor nu också. Samma summa pengar som vi lägger på våra telefoner idag hos telia ska vi nu lägga hos telenor, plus att vi får surfa obegränsat, ringa för en fast pott, att all trafik mellan oss och några andra nummer vi fick välja är gratis etc etc (en massa fina fördelar) och så får vi varsin ny telefon. Maken har redan fått sin sonyericsson xperia play (playstationmobilen) och jag får min iPhone4 på måndag eller tisdag. Jag tog en vit, för jag har fått veta att den antennen sitter bättre till på telefonen än vad antennen gör på den svarta. Jag ska ju ha ett fodral på ändå så jag bryr mig inte så mycket om färgen. Nu jädrar ska det surfas från mobilen! Jag har verkligen längtat efter det, speciellt under de långa jourpassen på jobbet.

Imorgon ska vi visst till Ö'n igen. Maken berättade att han saknar på bebisen och att vi, helt enkelt, blir "tvungna" att åka dit. Inte mig emot. Jag gillar att åka dit :).

Ja, idag var de ju här och köpte soffan. Skönt som bara den är det att den är såld nu och att köparna inte försökte pruta ner priset när de väl var här. Men, med tanke på att vi hade en helt väntelista med folk som ville ha soffan så hade vi nog...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela