emmaterese

- en dagboksblogg -

... det känner jag på mig :).

Publicerad 2011-09-11 20:55:01 i Allmänt

Även om mitt senaste inlägg räknas som att det skrevs idag så skriver jag ett litet till nu.

Idag var jag på jobbet ett kortingpass och direkt efter det blev jag hämtad av maken och vi åkte över till Ö'n där vi snart ska bo. Där var vi hemma hos stora svägerskan och lagade köttgryta och myste massor med bebisen som just lärt sig krypa. Det är fantastiskt att se hur hon upptäcker världen. När hon kom krypandes mot mig och sedan sträckte upp en av sina små armar för att hon ville att jag skulle ta upp henne så smälte mitt hjärta totalt. Fina fina lilla Tubbs!

Nu är jag ledig imorgon men då ska vi troligen iväg och skriva på kontraktet för den nya lägenheten. Då måste vi åka till Mörbylånga och det blir ju en bit om man räknar från Rocken. Sedan jobbar jag fjorton timmar på tisdag, ledig onsdag, jobbar ett lika långt pass på torsdag och sedan fyller jag år på fredagen. Då kommer mamma och pappa hit och vi ska fira mig lite :). På lördagen ska vi baka en tårta och ta med till Ö'nj och fira med makens familj där.

Nästa vecka kommer att bli en bra vecka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela