emmaterese

- en dagboksblogg -

... eller kolera?

Publicerad 2011-09-08 23:20:26 i Allmänt

Jag har helt sjukt mycket blåsor i halsen. Dels i svalget och dels på halsmandlarna. Det gör ont. Det gör riktigt jädrans skitont! Det känns ungefär som en halsfluss fast utan febern. Och utan penicillien som gör det hela bra på en dag eller två. Det gör ont så fort jag ens försöker röra tungan och när jag sväljer. Det går knappt att prata, det blir inte lätt att jobba fjorton timmar imorgon utan att kunna prata ordentligt.

Sedan så går jag ju då omkring och och spänner mina käkar, just för att jag inte vill att munnen ska röra sig alls och då får jag ju så fruktansvärt ont i huvudet. Ja, jag vet att jag gnäller nu men jag känner mig rätt nere på grund av alla blåsor som hela tiden vill poppa upp i munnen och halsen.

Jag är så hungrig just nu och jag vet att jag inte kommer att kunna sova då, men jag vet också att jag inte kommer att kunna sova på ett bra tag om jag äter nu och river upp blåsorna i halsen.

Pest...


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-09-09 05:38:53

Det låter verkligen inte roligt. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela