emmaterese

- en dagboksblogg -

... för tv-play!

Publicerad 2011-09-04 20:58:48 i Allmänt

Vi hade det verkligen supertrevligt igår. Vi åt middag och spelade spel och pratade massor massor. Det var väldigt kul att ha gäster och jag hoppas att det snart blir en favorit i repris.

Imorgon ska jag jobba, men bara ett kort pass, nio timmar. Jag ska gå intro vilket innebär att jag kommer att gå bredvid en annan som jobbar där. Det är på samma ställe som jag jobbade hela sommaren men nu ska jag introduceras för att kunna jobba med ytterligare boenden. Det innebär att jag kommer att kunna jobba mer och med fler :). Det ska bli såååå roligt att komma tillbaka till jobbet imorgon. Jag riktigt längtar.

Idag skulle vi bara ta en kort tur över till Ö'n för att hälsa på familjen där men det blev så att vi inte var henmma förrän klockan 19 igen. Vi åkte och handlade pumpor och gick på loppis, sedan lagade vi middag och åt tillsammans. Mycket trevligt. Jag och maken köpte inga pumpor men på loppisen tog vi med oss en såssnipa och en glaskarott med oss hem för det mycket överkomliga priset av tjugo kronor. Nice.

Jag har funderat lite på hur jag ska göra för att komma igång ordentligt med bloggen igen. Dels skulle jag vilja ha fler bilder med i mina inlägg, inte bara när jag skickar något enstaka mms då och då. Jag tänkte att jag skulle försöka ge mig själv en utmaning med minst ett inlägg om dagen i två veckor. Kan hända att de blir av varierande längd och av varierande kvalitet, men inlägg ska det komma!

Just nu har jag Idol på i bakgrunden. Varje år säger jag att jag inte ska titta, sen tittar jag på den avsnittet som visar den audition de hade i våras och sedan när det börjas med live-sändningar så slutar jag att titta igen. Imorgon är det Ensam Mamma Söker men det kan jag inte se när jag jobbar, det är då jag tackar den tekniska revolutionen...


Kommentarer

Postat av: Mamma Pia

Publicerad 2011-09-05 18:19:21

Roligt det kommer mer inlägg. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

EmmaTerese

Jag heter Emma och bor tillsammans med min man på Öland.Jag jobbar vanligtvis inom vården och trivs utmärkt med det. Jag älskar att se på tv-serier och skriver gärna om det. Annars handlar den här bloggen om mitt liv som är precis lika vanligt och tråkigt som de allra flestas :). Vi blev föräldrar i November så just nu skrivs det mycket (mest) om vår son och livet som bebisförälder. Välkommen.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela